Інженер-Cервіс
» Новини
Новини
Залучення двох камер для зйомки може спричинити більше проблем, аніж вирішити. Пам’ятаючи про це, пропонуємо вам чотири способи використання двох камер та до чого це може призвести.
Зйомка однією камерою, з урахуванням світла та отримання ідеальних кадрів лише з одного кута — довгий час була візитівкою якості в кіно- та телевізійній галузях. В сучасному виробництві оператори-постановники вважають, що можна отримати рівнозначну якість при одночасній зйомці двома камерами з різних кутів. Але вони цілком можуть забути про те, що в кадр можуть попасти мікрофоні вудки, світильники та інші камери.
Тож як можна найкращим чином спланувати багатокамерну зйомку? Розглянемо декілька підходів.
1. Два розміри
Найпростішим варіантом буде розміщення допоміжної камери поруч з основною, щоб обидві були направлені в один бік і єдине що їх відрізняє — об'єктиви. Але тут треба відзначити, що ви одразу жертвуєте різноманітністю освітлення для крупних планів, наприклад, ви не матиме можливості використовувати відбивачі та розсіювачі для світла, тому що вони можуть попасти в більш широкий план.
Ви зустрінетесь ще з одним обмеженням: лінія зору актора в кадрі буде випадати на одній з камер. Найчастіше це відбуватиметься на ширококутній камері, на середньому плані може з’явитися плече іншого актора, тоді як головна камера утримує лінію погляду та знімає крупним планом між плечем та другою камерою.
Слід враховувати звукорежисерів, особливо, якщо одна камера бере широкий кут, а інша -вузьконаправлена. Наскільки близько можна розташувати вудку, щоб записати якісний звук, та ще й не попасти в об’єктив обох камер?
На деяких проектах цю проблему вирішують постійним замальовуванням вудки на загальних планах. Це можливо, коли камери зафіксовано, але коли камера рухається — дуже ускладнює задачу. Використання цього способу потребує повної взаємодії між учасниками зйомки, інакше на вас чекатимуть дзвінки не дуже задоволеного керівника.
2. Перехресна зйомка
Це коли зйомка відбувається з двох боків: одна камера дивиться через плече людини А на людину В, а інша через плече людини В на людину А. Цей підхід буде найпривабливішим для монтажерів, тому що він не завдає певних труднощів для переходу з однієї персони на іншу, при цьому позиція рук чи голови не може призвести до явних порушень цілісності.
Рознесення камер та кадрування, щоб одна камера не попала до об’єктиву іншої — саме по собі може стати значним викликом, який частіше за все вирішують збільшенням відстані між камерою та героями та використанням довгофокусних лінз. (Можна взагалі казати, що довгофокусні об’єктиви — це неминучий побічний ефект для багатокамерного виробництва). Слід зазначити, що вам знадобляться дві мікрофонні вудки, і завдання прибрати з кадру їх тіні буде вже в чотири рази складнішою.
Світла для такої зйомки теж треба більше, адже в кадрі вже двоє. Тож необхідно одночасно формувати заповнююче, контрове та малююче світло для двох об’єктів з різних боків. Цілком зрозуміло, що тут більше підходять пристрої з м’яким та насиченим світлом.
Зрозуміло, що деякі шоу, особливо комедійні з високим ступенем імпровізації, мають певні переваги використання перехресної зйомки, але слід зазначити, що це пов’язано з низкою технологічних питань підвищеної складності.
3. Перебивні плани
Знімати «перебивки», такі як, наприклад, крупні плани рук — це простий та швидкий спосіб залучити до зйомки другу камеру. При такій зйомці освітлення стає менш важливим, до того ж звукорежисерам немає потреби використовувати додатковий мікрофон, та й оператор може знімати з середньої чи близької відстані.
Слід зазначити, що існує ліміт на використання перебивних планів, так що рано чи пізно треба буде звернути увагу на інші підходи, бо інакше питання «задля чого ми платимо вам такі гроші» буде час від часу виникати у керівництва.
4. Розподілена зйомка
Ідея відправити камеру В кудись подалі від камери А для зйомки чогось відмінного може бути дуже привабливою: загальні плани, зовнішній вигляд будівлі (адресний план), вирізи заходу сонця. Але й тут складнощі чекають на вас, щоправда іншого типу.
Чи є потреба декорувати локацію заздалегідь? Адже тоді необхідна участь декоратора. Чи буде в кадрі актор? Тоді треба подбати про зачіску, макіяж, одяг… А ще не забути про послідовність, озвучку тощо.
Враховуючи довгий перелік неприємностей, які може завдати друга камера, вкрай помилково вважати, що вона завжди прискорює зйомку. Може статися зовсім навпаки. Для того, щоб отримати гарантований результат, необхідна досвідчена команда та чіткий план дій для кожного з учасників, включаючи режисера, оператора-постановника, освітлювачів, звукорежисерів та операторів за камерами. І якщо ви вже маєте такий план — це може збільшити ефективність знімального процесу та дати монтажерам більше можливостей на етапі пост про.
« До списку новин
|