Інженер-Cервіс
» Новини
Новини
Можливо хтось і вважає, що віддалене виробництво народилося задля того, щоб вирішити питання розподілених робочих просторів в часи локдауну, але ці інструменти з’явилися ще до пандемії, яка тільки підсилила цю тенденцію. Чому віддалене виробництво виглядає таким привабливим, і що саме мовна галузь має робити для того, щоб просунути цю ініціативу? Та як це буде виглядати найближчі 10 років?
Дистанційне виробництво обіцяє багато переваг для медіа виробництва, починаючи зі збереження коштів на поїздки та інші задачі до можливості долучати до команди більше талановитих людей. До того ж це новий рівень ефективності, бо виробництво контенту в різних локаціях можна проводити одночасно, та ще й гнучко підходити до питань централізації / децентралізації.
Роль інтернету
Як відомо, традиційний підхід, який використовують мовники виявився занадто дорогим та складним в управлінні, тож для того щоб доставити телевізійний сигнал необхідні ресурси телекомунікаційних гігантів. Щоб передати в реальному часі відео SDI та AES аудіо з одного телецентру до іншого, необхідні спеціалізовані інтерфейси, складна інфраструктура і велика купа грошей. Але все це геть змінилось разом з можливістю передавати відео та аудіо високої якості по мережі інтернет.
Швидкість міжнародних каналів зв'язку зростає бо уряди багатьох країн бачать переваги від підключення домашніх користувачів до глобальної мережі, та в наслідок цього зростають інфраструктурні інвестиції. Це стосується не тільки «останньої милі», з’явилися спеціалізовані центри комутації, які впливають на крос-комутацію інтернет провайдерів та підключення нових користувачів мережі.
Ця тенденція разом зі все більшим поширенням оптоволоконних ліній, які спрощують передачу аудіо та відео на великі відстані; кодеками H.264 та HEVC, які оптимально використовують пропускну здатність каналів зв'язку; можливості віддаленого виробництва, вбудовані в сучасні пристрої; та технології стрімінгу та дистанційного моніторингу — допомагають зробити віддалене виробництво по IP каналам публічного інтернету більш доступним та простим для використання будь-де в світі.
Зсув мовної парадигми
Ці інновації відкрили мовникам можливість обмінюватися високоякісним відео та аудіо за допомоги інтернет, та не тільки між телецентрами, а навіть домівками медіа спеціалістів та інших учасників медіа виробництва в будь-якому місці світу. До того ж суттєво знизилися витрати на доставку сигналів. Останні здобутки в компресії допомогли зробити це цілком можливим, завдяки суттєвому зниженню вимог до каналів зв'язку, тож з’явилась можливість доставляти високоякісне відео та аудіо в домівки співробітників. Розвиток у сфері безпеки також зіграв суттєву роль, та дав змогу професіоналам передавати цінний медіа контент окремим користувачам через мережу інтернет без страху, що станеться витік.
Медіа безпека
Цифрова революція надала фантастичні можливості, але також суттєво знизила технічний бар’єр для входу, це зробило багато медіа компаній потенційно вразливими до піратства та порушення авторських прав. Таким чином безпека — це колосальна турбота для власників контенту та виробничих компаній. Це дало поштовх до великих інвестицій в розробку систем безпеки, і наразі це дає суттєві дивіденди та заважає піратам долучитися до матеріалів, захищених авторським правом. В більшості випадків вони навіть не матимуть змоги подивитися контент без спеціальних ключів для дешифрування, які набагато простіше захистити. І це надає медіа професіоналам більшу гнучкість та варіативність.
Виробництво вдома
Якщо режисер захоче працювати вдома, йому необхідно швидко подивитися контент разом з монтажером та командою виробництва. За традиційною схемою всім учасникам необхідно дістатися пост-продакшену, подивитися вихідні матеріали, та повернутися додому. Альтернатива — отримати DVD службою доставки, або зашифровані електронні копії контенту для перегляду. Нажаль такий спосіб геть вбиває спонтанність, яка можлива тільки при сумісному перегляді та може суттєво погіршити художню складову творчості.
Працюючи вдома у віддаленому форматі, режисер може впливати на процес монтажу майже інтерактивно, таким чином продакшен та пост-про команди можуть забезпечити оптимальний результат. До того ж географічні межи перестають бути проблемою, тож можна сформувати команду найкращих, незалежно від того, де вони знаходяться. Це призведе до більшої динаміки та взаємодії, підсилить креативність, та в результаті підвищить цінність всього медіа виробництва.
Утримуємо стандарти на висоті
Важливим для підтримання високої технічної планки стає можливість опрацьовувати медіа продуктивними обчислювальними ресурсами, та дистанційний доступ до локальних або хмарних ресурсів — може бути неймовірно цінним. Сучасні алгоритми стиснення з мінімальними затримками забезпечують достатній рівень якості, щоб режисер або інші учасники продакшену мали змогу дивитися відібрані матеріали будь де, де є доступ до мережі інтернет. Проксі стріми можна створювати з мінімальним потоком даних, тож навіть у браузері можна передивлятися та редагувати матеріали без загрози якості та цілісності фінальної редакції контенту.
Наприклад, монтажер може підготувати проксі та сформувати монтажний план, який потім буде використаний для редагування та обробки оригінальних матеріалів. Систему стиснення можна адаптувати до робочих процесів монтажера, та навіть якщо співробітник має недосконале інтернет підключення, він матиме змогу працювати без впливу на якість та цілісність вихідних матеріалів.
Незважаючи на те, що датацентри працюють дуже добре, в деяких випадках може виникнути потреба моніторингу або опрацьовування контенту саме «в полі». Інтернет підключення між різними локаціями дає більшу варіативність, та дозволяє команді продакшену обирати найкращий варіант. До того ж, використання інтернету для дистрибуції та взаємодії не означає, що все виробництво має відбуватися тільки в IP. Інтерфейс SDI все ще займає суттєві позиції в телевізійній інфраструктурі, та скоріш за все це буде відбуватися ще довгі роки. Існує дуже багато обладнання з of SDI, HDMI та оптичним інтерфейсами, яке здатне працювати з 4K та UltraHD.
Розвиток SDI
SDI все ще має велику кількість переваг, включаючи простоту використання та швидкість збору готової системи, особливо для виїзного виробництва. 12G-SDI здатний опрацьовувати 4K та UltraHD, та незважаючи на те, що дистанція обмежена 80 метрами, її легко можна збільшити до 10 км за допомоги оптичних конвертерів.
Перетворення форматів, ембедування / деембедування аудіо та запис медіа — всі ці речі роблять SDI дуже зручним у використанні. Якщо сюди додати транспортування сигналів та команд керування — дистанційна взаємодія з SDI інфраструктурою дає необмежені можливості команді продакшену.
Перехід до віддаленого виробництва завжди був в центрі уваги мовників, пандемія тільки прискорила процеси. Але справжньою інновацією стала комбінація надійного швидкісного доступу до мережі інтернет разом з «розумними» рішеннями від вендорів мовної галузі. Це відкрило нові можливості як в традиційному продакшені, так і інших AV сферах.
Що нас чекає
Всі ці розробки суттєво впливають на динамічний ландшафт медіа виробництва, інновації дали поштовх віртуальному виробництву та одночасній дистрибуції на різноманітні платформи. До того ж це підштовхує мовників к створенню робочих процесів «від-камери-до-хмари», а також до інвестицій в хмарні сервіси сумісної роботи, нелінійного монтажу та збереження контенту. Перший розділ віддаленого виробництва можна вважати завершеним, але це тільки початок, і на нас чекає дистанційне виробництво 2.0. Хто знає яким саме воно буде.
« До списку новин
|