Інженер-Cервіс
» Новини
Новини
Sony випустила безкоштовне оновлення для камери FX3 лінійки Cinema Line. Прошивка v2.00 додає нові настройки зйомки, включаючи підтримку режимів Cine EI, моніторинг з кастомізованими LUT таблицями, розширену підтримку метаданих та покращену працездатність.
Випущена у лютому 2021, Sony FX3 стала найдоступнішою кінокамерою лінійки Cinema Line, до якої також входять FX6, FX9 та VENICE першого та другого поколінь. Завдяки оновленню v2.00, камера FX3 отримає деякі функції, які раніше були доступні тільки в старших «сестрах». Це дозволить забезпечити кращу інтеграцію FX3 у робочі процеси.
Мета цього оновлення — зробити єдиний знаменник для всіх камер лінійки. Це дозволить професіоналам легко та непомітно переключатися між різними моделями камер, використовувати уніфікований підхід та інструменти задля найкращого результату. Також, завдяки розширеному функціоналу, більш комфортним буде працювати новачкам.
Sony FX3 оновлення v2.00: нові настройки Log Shooting
Одна з найважливіших змін у v2.00 — це нові настройки Log Shooting для зйомки у профілі гами S-Log3, в той час коли S-Log2 — видалено. Це дозволить користувачам обирати між трьома опціями Flexible ISO, Cine EI Quick та Cine EI.
Обираючи Flexible ISO ви отримаєте майже те саме, що було при використанні старих профілів PP8/9 S-Log3. Це дозволить оператору швидко та легко виставляти рівень експозиції обираючи значення параметру ISO з доступного переліку. Це найкраще рішення для загальних умов зйомки та для користувачів, які вже опанували цей підхід.
З іншого боку, режими Cine EI Quick та Cine EI дають більше можливостей професійним кінематографістам та дозволяють їм отримати всі переваги широкого динамічного діапазону, які надає крива гами S-Log3.
Обидва режими (Cine EI Quick та Cine EI) використовують вбудований в FX3 подвійний ISO зі значеннями 800 та 12800 (в S-Log3). Головна відмінність в тому, що режим Cine EI дозволяє користувачам вручну обирати базове значення ISO, в той час яка в режимі Cine EI Quick, камера автоматично підбирає найкраще значення, згідно з обраним EI.
Зйомка в режимах Cine EI/Cine EI Quick потребує іншого підходу до експозиції. З того моменту, коли значення ISO зафіксовано в параметрах Base ISO, рівень освітленості сцени треба регулювати відповідно чутливості камери, а не навпаки. Такий підхід дає певні переваги оскільки дозволяє використовувати повний динамічний діапазон сенсору, і в результаті отримати зображення з меншим рівнем шуму.
Значення EI (Exposure Index) можна змінювати на етапі пост-продакшен, це дає більше можливостей при балансуванні світлих та темних зон у зображенні. Також, параметр Display LUT можна включити на знімальному майданчику для перегляду на зовнішньому моніторі та симулювання можливих змін EI на етапі пост-про.
Ну і наприкінці, якщо для вашого проекту головною буде швидкість та ви віддаєте перевагу стандартному або S-Cinetone профілям, ви можете взагалі відключити функцію Log Shooting.
LUT моніторинг
Прошивка v2.00 також покращує можливості моніторингу зображення з використанням LUT таблиць. Раніше при зйомці в S-Log3 користувачі могли тільки включити функцію Gamma Display Assist, яка перетворювала log відео у простір Rec.709.
Тепер, у камеру можна завантажити до 16 кастомізованих (.cube) LUT або переключатися між трьома різними LUT пресетами: S-Log3, s709 або 709 (800%). Пресет S-Log3 дозволяє переглядати log зображення без будь-якої LUT таблиці. Опція s709, яку FX3 отримала від флагманської Sony VENICE, дає кінематографічний вигляд з низькою контрастністю. 709 (800%) LUT — дає бродкастну якість з високою контрастністю.
Ці LUT пресети можна завантажити на сайті Sony, тож ви можете використати їх на своїх відео матеріалах на етапі пост-про. Ба більше, ці LUT можна назначити як профілі зображення (PP LUT), тож ви можете «пришити» їх безпосередньо до відео.
Розширена підтримка метаданих
Нова прошивка розширяє підтримку метаданих. В додаток до інформації щодо стабілізації та ротації кліпу, тепер камера зберігає параметри EI та LUT у метаданих. Це дозволить програмному забезпеченню на етапі пост-про коректно інтерпретувати відео та відтворювати зображення так, як це відбувалося на знімальному майданчику.
Крім того, тепер FX3, як і a7 IV, підтримує позначки Essence. Це два типи позначок, які можна додати до матеріалів під час запису або відтворення, щоб виділити особливі моменти в кліпі.
Вся інформація з метаданих буде доступна в очікуваному програмному забезпеченні Sony Catalyst Browse/Prepare v2022.1. Ба більше, компанія анонсувала, що готує плагін Catalyst Prepare для Premiere Pro, який відкриє прямий доступ до параметрів стабілізації, EI, LUT, та позначок Essence в метаданих прямо у програмному забезпеченні.
Синхронізація таймкоду та функція AF Assist
Тепер FX3 можна синхронізувати з іншими камерами, наприклад FX6 та FX9 по таймкоду. Це можливо за допомоги опціонального адаптера VMC-BNCM1 та звичного BNC кабелю. Проте вивід таймкоду тепер підтримується.
Також підсилена й без того доволі потужна система автофокусу (AF). Прошивка v2.00 містить ту ж саму функцію AF Assist, яку ми раніше бачили у FX6. Це дозволить легко та непомітно переключатися між автоматичним та ручним фокусуванням. Наприклад, поки камера автоматично фокусується на об’єкті, оператор може втрутитися, щоб вручну підкоригувати фокус, після чого камера знову перейде в режим AF.
Покращення працездатності
Готуючи прошивку v2.00, інженери Sony приділили багато уваги покращенню звучності використання камери. Оновлено екран Головного Меню, відтепер оператор побачить список пунктів, який забезпечує швидкий доступ до найбільше використовуваних параметрів. Для фото та відео запису доступні окремі версії Головного Меню.
До того ж, екран очікування відео оптимізовано, щоб забезпечити більш чітке зображення, тоді як меню Function (Fn) тепер доступне простим свайпом по сенсорному екрану, що стане дуже корисним при використанні камери у режимі селфі.
Доступність
Нову прошивку v2.00 для Sony FX3 можна безкоштовно завантажити з сайту виробника.
« До списку новин
|