Інженер-Cервіс
» Новини
Новини
Sony розкрила деталі BURANO, нової камери лінійки CineAlta, яка посяде місце між FX9 та VENICE 2. Функціонал BURANO дійсно вражає — це якісно новий технічний рівень камер виробника. Це перша PL-mount камера із вбудованою IBIS, і також перша, що комбінує IBIS та інтегрований ND. В додаток: розподільна здатність 8.6K, X-OCN LT RAW та новий XAVC H кодеки, автофокус, якість до 4K120 (S35 crop) та запис на карти CF Express Type B.
Sony BURANO – перша в світі PL-mount камера із вбудованою IBIS, і також перша, що комбінує IBIS та інтегрований ND
Перш ніж ми перейдемо до технічних деталей, ще раз зазначимо: це перша в світі PL-mount камера із вбудованою системою стабілізації IBIS (in-body stabilization). Це неймовірно, оскільки означає, що відтепер зйомка з рук стає набагато доцільнішою з будь яким кінооб’єктивом. І це матиме великий вплив на високорівневе виробництво.
В додаток, і це є не менш революційним, BURANO поєднує IBIS разом із вбудованою системою ND фільтрів. Це саме те, що ми багато років питали від Sony та інших виробників. І типова відповідь, яку ми чули: ND та IBIS неможливо поєднати. Sony нарешті вирішила цю проблему в BURANO і це може бути ознакою того, що в майбутньому такий функціонал з’явиться і в більш компактних камерах, і це дуже цікаво.
Система variable ND схожа та те, що ми бачили в камерах FX6 та FX9 з диапазоном від 0.6 до 2.1, включаючи «auto ND» функціонал, який динамічно налаштовує ND фільтр згідно зі змінами в освітленні — одна з найбільш корисних функцій при зйомці на вулиці.
Під вузлом кріплення PL mount розташовано фірмовий Sony E-Mount, так само було і в VENICE 2. Це відкриває варіативність у використанні об’єктивів, включаючи лінзи E-Mount, EF та інші. Однак є важлива відмінність у порівнянні з VENICE 2: нова BURANO отримала функцію автофокусу для E-Mount.
8.6K повнокадровий сенсор, два ISO режими
Як і камера VENICE 2 (та що має більшу розподільну здатність), Sony BURANO отримала сенсор 8.6K з двома режимами світлочутливості ISO 800 та 3200. Цілком можливо, що це той самий сенсор і він використовує ту ж саму науку про колір, сам виробник натякає, що сенсор подіяє більшу частину специфікації із VENICE 2, включаючи 16 stop діапазон.
Sony BURANO знімає 8K Full Frame відео зі швидкістю до 30 кадрів, 6K Full Frame до 60 fps, при обрізанні кадру до S35 4K — маємо до 120 fps. Є декілька режимів групування, які дозволяють записувати з нижчою розподільною здатністю при захопленні повного кадру, однак поки що із прес релізу Sony не зрозуміло про що це.
Функціонал автофокусу
На відміну від камер VENICE, нова BURANO успадкувала систему автофокусу від FX9 та FX6, і це буде суттєвою перевагою для тих хто працює невеличкими командами або навіть поодинці, як наприклад при документальній зйомці. Автофокус Sony працює гарно, має чудовий функціонал розпізнавання обличчя та відстеження очей. Його можна точно налаштувати на розпізнавання та «запам’ятовування» обличь, а також встановити швидкість зміни фокусу. Звісно, використання автофокусу означає, що ви маєте знімати із Sony E-Mount об’єктивами, які мають вбудований AF серво привід.
Деякі анаморфні de-squeeze режими, на старті відсутній 3:2 open-gate
В той час як більша частина специфікації сенсору співпадає VENICE 2, є один недолік, пов'язаний зі спроможністю BURANO записувати анаморфне відео. Деякі de-squeeze функції вбудовано в камеру (інші варіанти співвідношення Sony обіцяє додати в наступних оновленнях), однак чого дійсно не вистачатиме , так це режиму 3:2 open-gate, який використовує весь сенсор. На момент випуску, BURANO підтримуватиме тільки 17:9 або 16:9 покриття сенсору, на питання, чи планується зчитування всього сенсору, представник Sony відповів, що технічно це можливо, однак виробник чекатиме запит на це від галузі. Як на мене це має бути запитом №1 від кінематографістів, тож цілком можливо, ми ще побачимо це й функціонал в BURANO.
Кодеки: X-OCN LT (16-біт) та новий XAVC H для 8K
Sony BURANO вміє записувати RAW відео на внутрішній рекордер із кодеком X-OCN LT — це полегшена версія X-OCN кодеку, яку також підтримує VENICE 2 та її попередник. Якщо порівняти X-OCN та його полегшену версію, X-OCN LT дозволяє зменшити розмір файлів на 30% без суттєвого зменшення якості зображення, орієнтовно на носій 1ТБ можна записати близько 1 години 20 хвилин 8.6K відео в форматі X-OCN LT.
X-OCN LT забезпечує 16-бітне кодування та використовує метадані, тож після зйомки ви матимете доволі великий обсяг даних, включаючи баланс білого, значення ISO і це буде дуже корисним.
BURANO також отримала новий кодек з більшим стисненням: XAVC-H використовує MPEG-H HEVC/H.265 та забезпечує високоякісне стиснення для 8K відео і нарешті відкриває двері у сімействі XAVC до розподільної здатності вище ніж 4K. “6K” камера FX9 ніколи була не здатна записати 6K відео, оскільки XAVC-I має стелю 4K на внутрішній запис, і це одна з ключових причин, чому FX9 так і не отримала позначку CineAlta.
CF Express Type B — носій для запису
Ковтком свіжого повітря став вибір Sony у використанні галузевого стандарту для носія запису: CF Express Type B — це буденність для камер Canon, FUJIFILM, Panasonic та інших виробників, і хоча Sony трошки запізнилася з цим потягом, схоже, що вони нарешті визнали, що впровадження власних форматів карт — не те, чого очікують люди.
З носіями CF Express Type B ви не матимете жодних проблем, багато виробників випускають доволі швидкі карти пам’яті. Sony також пропонує носії CF Express Type B, ємністю 1920 ГБ та 960 ГБ.
Наука про колір у Sony BURANO
Як було зазначено раніше, сенсор BURANO створений на основі того, що має VENICE 2, тож і наука про колір один-до-одного співпадає між цими камерами. Це означає профілі S-Gamut3 та S-Gamut.Cine, а також простори кольорів, які перевершують BT.2020 та DCI-P3. Тут без сюрпризів.
В додаток ми отримали чотири нові «кінематографічних вигляди» (попередній перегляд LUT), вбудовані в камеру, їх можна використовувати разом зі стандартами 709 та 2020 LUT переглядом: Warm, Cool, Vintage, Teal та Orange.
Компактна, легка, гнучка, збалансована
У порівнянні із VENICE 2, нова Sony BURANO виглядає дуже компактною, вона на 32 мм коротша та важить близько 2,85 кг (що на 1,4 кг менше за VENICE 2). Вона комфортна у використанні — добре збалансована на плечі із додатковим V-mount обладнанням, всі налаштування з боку оператора, також зручно користуватися, тримаючи за верхню рукоять перед тілом.
Камера отримала найкращій мікс із рукоятей FX6 та FX9 — із FX6 зручно знімати тримаючи камеру перед собою (можна закріпити на обвісі, щоб працювати з плеча), а от FX9 краще використовувати для зйомки з плеча (вона дуже довга для комфортної зйомки, тримаючи перед собою). BURANO елегантно поєднала обидва підходи. Форм фактор більше нагадує камери RED, ніж Sony.
Монітор/видошукач та опціональна рукоять
Sony BURANO укомплектована 3,5 дюймовим LCD монітором з функцією сенсорного фокусування, він здатний виконувати функцію видошукача, якщо під’єднати збільшувальне скло з комплекту поставки. Скло само по собі має дзеркальну конструкцію і виглядає більш витончено, оскільки може бути ближчою до корпусу на відміну від тих, що ми бачили у FX9 та FS7.
Його легко встановити і виглядає конструкція набагато міцнішою, ніж у FS7/FX9, однак незрозуміло, чи думали інженери Sony про сенсорне керування, коли закріплено лупу — ви маєте зняти її принаймні для того, щоб використовувати сенсорне керування фокусом.
LCD має кнопки для швидкого доступу до функцій — це плюс, і означає, що сенсорний екран не знадобиться для роботи з меню камери.
Серійне виробництво Sony BURANO розпочнеться навесні 2024.
« До списку новин
|